.
По итогам социально-экономического развития Николаевская область на 4 месте в Украине.

По итогам социально-экономического развития Николаевская область на 4 месте в Украине.

mlp / 02.12.2010

За розрахунками Держкомстату України щодо комплексної оцінки соціально-економічного розвитку у січні-вересні 2010 року Миколаївська область посіла четверте місце серед регіонів України.

При цьому Миколаївщина посіла перше місце у сфері державних фінансів та фінансових результатів діяльності підприємств, яка враховує показники рівня виконання доходів місцевих бюджетів, темп зростання цих доходів, питому вагу податкового боргу регіону в загальнодержавному обсязі та темп зменшення цього боргу.
Крім того, Миколаївська область також на першому місці серед регіонів України за такими показниками, як:
• темп зростання обсягу прямих іноземних інвестицій;
• створення робочих місць відносно чисельності економічно активного населення.

Область посідає п’яте місце за сферою реального сектору (складові показнику: індекс промислової продукції, рівень оплати за спожиті електроенергію та природний газ, темп зростання валової продукції сільського господарства, питома вага інноваційно активних підприємств).
Під час засідання колегії облдержадміністрації голова облдержадміністрації Микола Круглов звернув особливу увагу голів райдержадміністрацій і райрад та міських голів на те, що потрібно не тільки утримати результати, яких вже досягнуто, а, насамперед, покращити ситуацію у сферах, які цього потребують.

Втім, працювати на результат можливо тільки після проведення ретельного аналізу: які саме суб’єкти господарювання роблять найбільші внески до бюджету району чи міста.
В цілому по області за 11 місяців поточного року до місцевих бюджетів надійшло 1 245 971 тис. грн. коштів від сплати податків.
З них – 934 380 тис. грн. складає податок з доходів фізичних осіб, тобто найманих працівників. Загалом, з урахуванням сплачених податків до Державного бюджету, ця сума по області складає 2 877 836 тис. грн.
Сума так званого єдиного податку, - тобто сплаченого суб’єктами підприємницької діяльності, які працюють за спрощеною системою оподаткування, становить 40 998 тис. грн., що складає 1,42 % від загальної суми сплачених податків.

«Отже всі ми маємо добре усвідомлювати, що регіон тримається на фінансово-економічних результатах діяльності великих і середніх підприємств і організацій та їхніх трудових колективів, а зовсім не тих дрібних підприємців, які вносять до бюджету тільки півтора відсотка від усіх надходжень, при цьому користуються соціальними послугами держави на рівні інших громадян і галасливо «погрожують» поставити усіх «на місце», змінити владу і таке інше. Щодо влади, то вона може бути ефективною тільки тоді, коли має гроші – це аксіома. Нема фінансів – нема не тільки розвитку, а й елементарного задоволення соціальних потреб: нема освіти, лікування, а також водопостачання, газозабезпечення, ремонту доріг та покрівель. Тобто кожен керівник району чи міста повинен завжди пам’ятати: чим більше підприємств працює на території його відповідальності, чим кращі результати їхньої фінансово-економічної діяльності, тим потужніша і стабільніша фінансова база, яка дає можливість розвитку регіону та реалізації соціальних програм. Пам’ятати це мають також новообрані голови і депутати місцевих рад: вони взяли на себе чисельні обов’язки перед виборцями,- і дотриматись своїх обіцянок можуть тільки за допомогою наповнених бюджетів» - наголосив М.Круглов.

На сьогоднішній день, у зв’язку із дефіцитом коштів Пенсійного фонду з Державного бюджету щомісячно відволікається 115 млн. грн. для забезпечення виплат пенсій, - тобто близько 1,5 млрд. грн. на рік. Кожному зрозуміло, що ці кошти відволікаються від ремонту доріг, газифікації, потреб медицини, освіти, культури. (Для порівняння: на капітальне будівництво в рік виділяється тільки 50 млн. грн., на ремонт доріг – 22 млн. грн.).

Отже, кожен громадянин повинен зрозуміти, що його особисті інтереси мають бути збалансовані з потребами держави, - оскільки тільки держава може гарантувати захист цих особистих інтересів.
Голова облдержадміністрації зажадав також посилення відповідальності державних податкових інспекцій, які мають знаходити оптимальні механізми виконання підприємствами обов’язків перед бюджетом, які б при цьому не «знищували» саме виробництво.

Одним з головних завдань для влади усіх рівнів у регіоні голова ОДА вважає відновлення зруйнованої протягом останніх років системи державного контролю за діяльністю суб’єктів підприємництва. При цьому йдеться не тільки про ліквідацію так званих «тіньових» схем, а й про контроль за якістю продукції, що реалізується, - насамперед, продовольчих товарів.

На даний час підприємці, що працюють за спрощеною системою оподаткування, необґрунтовано вважають, що це позбавляє їх від надання інформації про виробника продукції, її склад, тощо. Як наслідок, порушуються права споживачів. Мова йде виключно про перелік товарів (хліб, молоко, масло, варені ковбаси, тощо), ціна на які контролюється державою через механізм обмеження торгівельних надбавок та декларування зміни ціни товаровиробника більш, ніж на 1% протягом місяця, з дати введення в дію цього механізму на території Миколаївської області.

Отже тільки відновлення системної роботи за участі усіх структур влади та державного контролю забезпечить регіону дійсно сталий розвиток та захист населення.

Прес-служба Миколаївської ОДА.

| | | | - | | | | | |